Internet Marketing

Marketing die verder gaat dan puur data

Focus op wat je doelgroep echt wilt

Maximaliseer jouw merk, campagne-effectiviteit en kanaalstrategie met inzichten en aanbevelingen op basis van Shopfabrique’s analytics.

Begrijp waar jij jouw budgetten aan moet toewijzen om meer klanten online te ontmoeten en de ROI te maximaliseren. Evalueer de impact van Google campagnes bij het ontginnen van nieuwe markten en beoordeel welke promoties de meeste verkoop genereren.

Gebaseerd op data

Een goede online marketingstrategie is een samenvoegsel van verschillende kanalen, gebaseerd op data, maar ook op een duidelijke visie. Wij zorgen ervoor dat alle online kanalen dezelfde boodschap en waarden uitdragen.

Prioriteiten leggen

Op basis van wat je doelgroep echt wilt, bepalen we de prioriteiten en werken we een stappenplan uit. Gaan we eerst voor meer brand awareness op Facebook en Instagram? Zetten we eerst de SEO van je website op punt of gaan we heel specifiek adverteren via Google Adwords?

Nauwkeurig opgevolgd

Alle campagnes worden strikt opgevolgd en op gezette tijdstippen bijgestuurd. Wij houden de strategie nauw in de gaten om de acties voortdurend te kunnen finetunen. Wij gaan proactief op zoek naar creatieve oplossingen om in te spelen op de noden van je doelpubliek.

Search Engine Optimization

Topposities in Google vragen om een nauwe samenwerking tussen opdrachtgever en Shopfabrique als SEO-specialist. De wil om die nummer één-positie te willen bereiken met “organische” zoekresultaten, is uiteindelijk het doel. De overtuiging dat het altijd beter kan, maakt de waarde en het belang van je website groter.

De toegevoegde waarde van SEO maakt Shopfabrique inzichtelijk binnen jouw organisatie: tastbare zaken zoals bezoekers en conversie, KPI’s en het uitvoeren van de strategie om met SEO alle andere online kanalen te versterken.

Samenwerken?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Wij helpen je precies zoals jij wilt.

Maak een afspraak

Social media advertising

Je aanwezigheid op sociale media is vandaag de dag vanzelfsprekend, maar hoe bereik je je doelgroep, hoe bouw je een sterke visuele merkidentiteit?

Er zijn heel wat social media kanalen. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube enzovoort. Eerst definiëren we welk platform het meest bij je doelgroep aansluit. We houden er rekening mee in welke beslissingsfase deze zich bevinden. Moeten ze je product nog leren kennen? Of zijn ze ondertussen al loyale fans?

Samen met jou bepalen we de meest relevante mogelijkheden in het online marketingplan. Is er reeds een campagne aangemaakt maar slaat deze minder goed aan dan verwacht, dan verschuiven we het budget naar een beter presterende campagne.

Samenwerken?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Wij helpen je precies zoals jij wilt.

Maak een afspraak

Search Engine Advertising

Het grote voordeel van Google advertenties is zoekverkeer opvangen dat relevant is voor jouw merk. Via de juiste zoekterm en jouw advertentiebudget bereik je mensen die op zoek zijn naar jouw of een gelijkaardig product.

Op basis van een audit optimaliseren wij je bestaande advertenties of zetten we één of meerdere campagnes op. Wij zorgen ervoor dat alle relevante data correct gemeten kunnen worden en vervolgens optimaliseren we de advertenties. Je kan van ons maandelijks een beknopt rapport verwachten.

Samenwerken?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Wij helpen je precies zoals jij wilt.

Maak een afspraak

Conversieoptimalisatie

Heb je veel tijd geïnvesteerd in je webshop, maar levert het niet genoeg op? Heb je veel geld uitgegeven aan social media marketing, maar je haalt een CRO-score van minder dan 1 procent? Je wilt weten hoe je meer conversie kunt behalen?

Een analyse maakt duidelijk waar de mogelijke drempels van je webshop liggen. Zo kunnen we heel gericht, tijdig en continu de gebruikservaring van je websitebezoekers verbeteren. Google Analytics, heatmaps, A/B tests, multivariate testing… zijn slechts enkele mogelijkheden om meer inzicht te vergaren.

Case study

Max Molly Urban Pets

Met de focus op automatisatie om het proces te versoepelen, werden verschillende tools geïmplementeerd voor zowel de B2B als de B2C klanten. Wij hebben een data-uitwisseling geïntroduceerd die simultaan over drie verkoopkanalen loopt.

Max Molly Urban Pets
DasAccess - Map4F
Case study

DasAccess - Map4F

Mario Elia van DAS Access wil ten alle tijden kunnen inspelen op de huidige markt, je wil met andere woorden een flexibel platform waarin je elk aspect van je bestelproces tot in de puntjes kan finetunen.