Waarom ook jij een Amazon Marketing Agency nodig hebt

Waarom ook jij een Amazon Marketing Agency nodig hebt

Producten verkopen op Amazon, hoe moeilijk kan het zijn? Je opent een Amazon-winkel, zet wat foto’s van je producten online en schrijft een leuk tekstje. Echt een klusje voor de stagiar. Dankzij de bekende naam Amazon is succes toch onvermijdelijk? Daar ga je toch geen Amazon Marketing Agency voor inhuren?

Er zijn bedrijven die vanuit dit idee via Amazon de internationale markt proberen open te breken. Hoewel er vast uitzonderingen zijn die de regel bevestigen, ontdekken deze bedrijven dat de werkelijkheid iets lastiger is.

Op één ding hebben bedrijven die hun verkoop via Amazon in eigen hand te houden gelijk: met Amazon kun je inderdaad een enorme, wereldwijde, markt betreden. Ze hebben echter ongelijk door te denken dat je Amazon er “wel even bij doet”.

Verkopen op Amazon is een vak apart. De Amazon-specialisten van Shopfabrique hebben dit vak in de vingers. Maar waarom zou je hen inschakelen?

SEO op Amazon

Gevonden worden is belangrijk. Daarom is SEO zo belangrijk. Maar maak niet de fout je gebruikelijke SEO-specialist in te zetten. Google en Amazon gebruiken elk hun eigen algoritme. Wat werkt in Google, kan op Amazon ineffectief blijken.

Wil je dat je klanten jouw product op Amazon zien? Dan heb je een Amazon SEO-specialist nodig.

Listings op Amazon optimaliseren

Vergeet alles wat je hebt geleerd over optimaliseren. Bij Amazon werkt het anders. Listings op Amazon bestaan uit verschillende elementen die allemaal effect hebben op hoe hoog jouw producten in de rankings komen. Belangrijker: elk van die elementen vergroot (of verkleint) de kans dat iemand je product koopt.

Om een listing op Amazon te optimaliseren moet alles kloppen: afbeeldingen, tekst, merkgerelateerde content en nog veel meer. Alsof dat nog niet ingewikkeld genoeg is, hebben de elementen ook nog eens invloed op elkaar. Om hier de perfecte balans in te vinden, heb je een expert nodig.

Perfecte PPC-advertenties op Amazon

Vanwege de enorme concurrentie op Amazon is een goede advertentiecampagne op Amazon onmisbaar. Amazon biedt de mogelijkheid om Pay-per-Click (PPC) advertenties te kopen. Deze zorgen niet alleen dat je in de Amazon-zoekresultaten komt, maar zijn ook zichtbaar op productpagina’s, de homepage en zelfs de wekelijkse nieuwsbrief van Amazon.

Door hoog te bieden op keywords kun je veel kliks genereren. Dit kan echter uitlopen op een bidding war, waardoor de kosten per gegenereerde sale uit de hand lopen. Wil je een kosteneffectieve PPC-campagne voeren, dan moet je iemand met verstand van zaken continu een vinger aan de pols houden. Wie dat voor je kan doen? Inderdaad, een Amazon Marketing Agancy.

Het probleem met Amazon

De marketplace van Amazon is één van de grootste platforms waarmee je jouw producten op een wereldwijde markt kunt verkopen. Amazon biedt een breed scala aan waardevolle tools die je kunt inzetten om jouw klanten te bereiken. In theorie kun je zelf met elk van deze instrumenten aan de slag.

Tenzij jij de enige bent die in een bepaalde klantbehoefte kunt voorzien, heb je op Amazon te maken met concurrentie.

Je concurrent heeft vaak kennis en ervaring over verkopen op Amazon die jij niet hebt. Door die kennisachterstand sta je bij het betreden van de markt al met 1-0 achter. Door een Amazon Marketing Agency zoals Shopfabrique in te schakelen scoor je niet alleen de gelijkmaker, maar ook de winnende goal.