Meer omzet met je Amazon Seller Account 2021 - Kwartaal 2

Meer omzet met je Amazon Seller Account 2021 - Kwartaal 2

Door de enorme hoeveelheid spullen die wordt aangeboden, vormt Amazon een steeds grotere uitdaging voor zowel nieuwe als bestaande verkopers om hoger in de zoekresultatenpagina's te komen en de verkoop van je producten te stimuleren. Verkopen op Amazon zonder een goed plan van aanpak kan uitdraaien op een teleurstelling van je verkoopresultaat.

Daarom heeft onze Amazon projectmanager Sami een aantal tips voor Amazon verkopers om de verkoop op Amazon te verhogen in 2021 op een rij gezet.

Alleen het aanbieden van je producten op Amazon is niet genoeg, omdat je simpelweg niet in staat zult zijn om de zoekresultaten van gebruikers optimaal te converteren naar sales. Een manier om je concurrent te verslaan is planning met een vlekkeloze verkoopstrategie die de Amazon gebruiker tevreden stelt.

Hier is een lijst van dingen waarmee je zou kunnen beginnen om de verkoop op Amazon te verhogen:

Plan het jaar per kwartaal door kleine doelen te stellen

Het hele jaar plannen met één doel is geen ideale manier voor een eCommerce verkoper. ECommerce trends zijn niet hetzelfde gedurende het hele jaar, dus deel je verkoopdoelen in kleinere tijdsperiodes.

Inventaris Clean-Up & seizoens uitverkoop

Als Amazon gebruikers net de feestdagen en of hun vakantie achter de rug hebben zijn ze vaak niet op zoek naar bijkomende aankopen. Voor een verkoper is dit het beste moment om je inventaris op te ruimen en te beginnen met de ‘uitverkoop’.

Uitverkoop Verkopen Op Amazon

Maak een rondgang door je inventaris en maak een lijst van alle artikelen die maar blijven liggen en voorlopig geen omzet zullen genereren. Amazon organiseert veel sales momenten zoals Amazon Prime Day & Freedom Sales. Dit is de beste tijd om dit te doen.

Bijvoorbeeld - je heeft T-shirts die niet verkocht werden tijdens het zomerseizoen. Aangezien het komende seizoen winter is, zal er weinig vraag zijn naar T shirts. Deze T-shirts zullen gewoon blijven liggen en ruimte innemen en de trend van dit jaar zal zeker niet dezelfde zijn als volgend seizoen.

De opruimingsverkoop zal twee doelen dienen:

  • Het vermijden van Amazon's kosten voor langdurige productopslag.
  • Het wegwerken van alle onnodige items in uw inventaris.

Je verdient misschien niet veel aan deze opruimingsverkopen, maar als je naar het grotere plaatje kijkt, zal je je Account hebben verbeterd door meer buybox wins, meer reviews en een betere overall Seller Account Health.

Leer van eerdere fouten & werk aan verbetering

Voor elke Amazon verkoper is het belangrijk om te leren van de fouten om de verkoop op Amazon te verhogen. Anders wordt het erg moeilijk voor je om de buybox te winnen en te verdienen.

Het maakt niet uit hoe goed je verkoopseizoen in 2020 is verlopen, er is altijd een mogelijkheid tot verbetering.

Vanuit het Seller Account panel kun je gemakkelijk een idee krijgen van hoe de verkoop is verlopen. Welke maanden waren de verkopen laag, welke producten hadden minder conversie, en andere details. Ga door verschillende categorieën en maak een lijst van alle producten die verbetering nodig hebben. De beste manier om dit te doen is door de feedback van klanten door te nemen. Het kan een tijdrovend proces zijn, maar toch zal het je genoeg inzicht verschaffen over waar de dingen minder goed zijn gegaan.

Ga voor reviews die minder goed zijn.

Hier zullen de klanten uitleggen hoe je diensten beter hadden kunnen zijn. Een drop-down filter is ook voorzien in je Amazon Seller Account van waaruit je kunt sorteren op de reviews.

Reviews Amazon Seller Central

Dropshipping is de beste manier voor nieuwe verkopers om voet aan de grond te krijgen op een marktplaats als Amazon. Het is een belangrijke factor geweest voor Amazon verkopers in de voorgaande jaren en zal ook in 2021 een trend blijven.

Een eenvoudige order fulfillment methode zonder de zorg van het beheer van productvoorraad is een eenvoudige definitie van Dropshipping.

Ecommerce verkopers die deelnemen aan dropshipping zijn 18,33% winstgevender dan degenen die vertrouwen op conventionele kanalen om te verkopen.

Om dingen duidelijker te maken hebben we het proces van dropshipping in drie eenvoudige stappen opgesplitst:

  • Promoot & toon de producten van een andere leverancier of fabrikant als uw eigen product op Amazon.
  • Ontvang de bestellingen van de klant op dezelfde manier als uw eigen bestellingen.
  • Zodra u de bestelling ontvangt, stuurt u deze door naar de leverancier die een voorraad beschikbaar heeft. Nu wordt het hun verantwoordelijkheid om de rest van de transactie te voltooien.

Volgens het laatste Amazon rapport over Dropshipping, hebben ongeveer 27% van de online verkopers en detailhandelaren dropshipping geadopteerd.