Hoe Shopify met Amazon marketplace Integreren?

Hoe Shopify met Amazon marketplace Integreren?

Shopify is geweldig om je webshop te beginnen. Er is een gratis proefversie om te checken of Shopify aan je behoeften voldoet. De talloze voordelen die Amazon daarboven op bied, zoals online marketing ‘exposure’, fulfilment diensten en Brand Building kan de doorslag geven om de voordelen van beide platformen te integreren.

Shopify vergemakkelijkt via de Shopify App Store (waar veel ontwikkelaars hun gratis en premium apps aanbieden) de Shopify Amazon Integratie.

Om deze functionaliteit op uw site toe te voegen, kunt u eenvoudig de Shopify App Store bezoeken vanuit uw Shopify Dashboard en zoeken naar deze integratie functie.

Voordelen van de Amazon Marketplace gebruiken voor je Shopify webshop

  • Miljoenen bezoekers van Amazon kopen elke dag producten.
    Om op Amazon te verkopen moet je wel een professioneel ‘Seller Account’ hebben.
  • Voordelen van vergelijkend winkelen op Amazon en Shopify
    Klanten genieten van de mogelijkheid om prijzen en aanbiedingen van producten te vergelijken
  • Een breed aanbod van producten
    Amazon maakt de verkoop van meer dan 30 productcategorieën tegenlijk mogelijk
  • Loyale Amazon klanten
    Niet alleen loyaal aan Amazon, maar klanten zijn zelfs loyaal aan de verkopers van Amazon. Deze klantenbinding kun je ook verzilveren op je Shopify webshop.
  • Geoptimaliseerd voor conversie
    Amazon optimaliseert voortdurend het algoritme om conversies te stimuleren
  • Affiliate Marketing plannen
    Amazon Affiliates is veruit het meest populaire affiliate marketing programma

Amazon Marketingstrategieën in het algemeen

Amazon is begonnen als een platform om boeken te verkopen. Maar nu is het vooral de e-commerce marktleider met een product assortiment dat de behoefte van elke Amazon bezoeker bedient.

De initiële marketingstrategie van Amazon was gebaseerd op RACE - Reach, Act, Convert and Engage. Dit kan net zo goed de marketing formule zijn voor je Shopify webshop.

Amazon richt zijn marketing onderzoek en marktanalyse op het ontwikkelen van meer shopping experimenten om de conversie te verhogen op basis van het koopgedrag van de gebruiker.

Meestal is de segmentatie gebaseerd op demografische en psycho-grafische gegevens. Dat is een belangrijke toepassing die Amazon heeft geholpen om de conversies te blijvend verhogen.

Helpt Shopify Amazon Integratie echt om de omzet te verbeteren?

Het verwerven van bezoekers en het optimaliseren voor conversie kost tijd en moeite, dus een vermelding op Amazon is een gemakkelijke manier om de producten daar te brengen waar de shoppers kopen.

Zelfs als de shoppers niet bekend zijn met je bedrijf, kunnen ze jou ontdekken op Amazon terwijl ze zoeken naar jouw producten.

Hoe meer producten je in de dezelfde categorie op Amazon aanbiedt, hoe groter je kansen zijn om een succesvolle ‘Seller’ te worden met een hogere verkopersclassificatie in die categorie.

En er zijn veel voordelen voor ‘Sellers’ met een hoge rating, zoals hun product positie bovenaan bij het zoeken op Amazon, hiermee kan je dan ook de Shopify / Amazon integratie organisch laten groeien.

Shopify Amazon Integratie automatiseren

Een Shopify - Amazon Integratie kan eenvoudig of zeer complex zijn, afhankelijk van je integratie App keuze.

Als je begint met het handmatig integreren van de producten, zijn de efficiëntie en effectiviteit van je acties geheel afhankelijk van je handigheid en ervaring.

Terwijl er toch App’s zijn die je snel kunnen helpen, zoals bijvoorbeeld ExportFeed van Shopfabrique, die de processen doet stroomlijnen en zorgt voor een soepele Shopify naar Amazon integratie.

Zorg vooraf aan de ExportFeed dat je informatie over de producten volledig is. Merk, kleur, grootte, en andere productkenmerken zijn ook bij Amazon basis vereisten. Essentieel voor je naadloze Amazon integratie zijn de EAN of ASIN-codes van je bestaande producten in je Shopify webshop.

Als je deze niet hebt, controleer dan of je een GTIN vrijstelling kunt aanvragen. Zorg er ook voor dat bijvoorbeeld de voorraadniveaus in je Shopify webshop de juiste waarden/volumes weergeven.

Blijf na de integratie actief nieuwe producten toevoegen aan je Shopify store om ze daarna automatisch ook op Amazon marktplaatsen aan te bieden.

Analyseer regelmatig Amazon om een goed verkopende niche te vinden gebaseerd op de seizoenen en/of speciale gelegenheden als jouw product zich hiervoor leent.

Creëer productbundels bestaande uit verschillende complementaire producten met een betere prijs, als je geen uniek product hebt. Maak gebruik van de nieuwe technologieën zoals Amazon re-pricer tool en de tool voor productonderzoek.