Amazon Content & SEO

Focus op wat je doelpubliek écht wil

Met Amazon content bedoelen wij de informatie over jouw product waarmee de consument geïnformeerd wordt en deze zodanig goed begrijpt dat hij uiteindelijk tot aankoop overgaat.

Als je extra aandacht besteedt aan visueel aantrekkelijke, interessante en heldere content over jouw merk, bedrijf of product, kun je de consument ook daar de perfecte customer journey bezorgen. Uit onderzoek bij Amazon blijkt dat productpagina’s met visuele content beter werken voor consumenten en dat ze prominenter naar voren komen in zoekresultaten. Dus als seller of vendor is het zonde om deze kans te laten liggen.

Content Research & Monitoring

Shopfabrique gebruikt verschillende AI-software om de content van jouw productpagina’s te monitoren en te beheren. Zo kunnen wij in real-time reageren op veranderingen in de content of buy-box percentages.

Hoe kunnen wij helpen?

Nood aan content dat eruit springt én zijn doel niet mist? Kom gerust langs voor een goed gesprek en ontmoet onze copyrighters.

Maak een afspraak

Content voor je productpagina

Op de productpagina van Amazon vindt de consument de volgende informatie:

Titel

De titel van jouw product is cruciaal. Consumenten moeten direct doorhebben wat voor type product je aanbiedt. Tevens wil je dat de titel goed opgebouwd is zodat je altijd goed vooraan komt te staan in de zoekresultaten.

Afbeeldingen

Producten op Amazon kunnen verschillende afbeeldingen hebben. Deze afbeeldingen moeten voldoen aan de vereisten van Amazon. Zo moeten de afbeeldingen scherp genoeg zijn en daarbij een duidelijke, werkelijke presentatie weergeven. Ook is het aan te raden om een afbeelding toe te voegen met afmetingen van je product.

Bullet Points

Na de titel van je product zal de consument de bullet points op de productpagina tegenkomen. De bullet points geven de consument een samenvatting van het product. Daarmee krijgt de consument de info die nodig is om voor jouw product te kiezen en dit aan te kopen en niet dat van jouw concurrent.

Productomschrijving

Onderaan je productpagina heb je de mogelijkheid om een productomschrijving toe te voegen. Hier vertel je over het product en jouw merk en je geeft uitgebreide informatie zodat de consument jouw product kan vergelijken. Ook heb je hier de ruimte om belangrijke zoekwoorden toe te voegen om je product beter te laten ranken in de zoekresultaten.

Je kan bij Amazon ook gebruik maken van de gratis of Premium A+ content tool. Dit is een belangrijk extraatje waarbij je met tabellen en video’s meer over het product en jouw merk kunt vertellen.

Samenwerken?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Wij helpen je precies zoals jij wilt.

Maak een afspraak

Merkbescherming

Het is niet alleen voor de consument van belang om de content op Amazon in orde te hebben, maar ook om je merk te beschermen. Op Amazon kunnen ook resellers jouw producten verkopen. Als ze dan geen professionele teksten of afbeeldingen bij de producten plaatsen, dan kan het zijn dat jouw merk beschadigd wordt en dat je marketing niet optimaal rendeert en ondermijnd wordt.

Door jouw merk op Amazon te laten registreren voorkom je die irritatie. Als merkeigenaar bepaal jij welke content leidend is voor jouw producten, welke afbeeldingen wel of niet gebruikt kunnen worden en welke bullet points de consument te zien krijgt.

Brandstore

Bij Amazon kun je als geregistreerd merk een brandstore inrichten. Het is een gratis tool binnen je Amazon selller account waarmee je een grote groep (potentiële) klanten bereikt die direct bekend raken met jouw merk en de unieke features van jouw producten. Een goede brandstore is een must voor elke vendor of seller op Amazon.

Samenwerken?

Benieuwd naar de mogelijkheden? Wij helpen je precies zoals jij wilt.

Maak een afspraak

Product reviews

Reviews hebben een grote invloed op de beslissingen die de consument maakt. Er zijn verschillende casestudies over hoeveel invloed reviews op conversie hebben. Zo zegt 67% van de klanten dat zij productreviews mee laten spelen in hun decision making proces en 43% van de klanten is meer geneigd om een aankoop te doen bij een webshop met productreviews.

Er zijn verschillende manieren om productreviews op Amazon te krijgen, daarnaast zijn er bepaalde technieken die je kan toepassen bij slechte reviews zodat deze geen impact hebben op de seller rating (waardering).

In samenspraak met jou leggen we een aantal meetpunten voor productreviews vast. Op gezette tijdstippen evalueren we de reviews en kijken we hoe we het geheel blijvend kunnen verbeteren. Wij gaan op zoek naar oplossingen die mee evolueren met jouw brand, maar ook met je doelgroep.

Case study

Jablotron

Gebruiksvriendelijkheid en grafische vormgeving staan altijd centraal. Daarom stelden we eerst bezoekers profielen op van de verschillende types B2B-klanten van Jablotron.

Jablotron
Dimension One Spas
Case study

Dimension One Spas

Na een grondige analyse met intensief contact met alle betrokken partijen waarin alle vereisten werden verzameld leverde onze developers binnen 2 weken een framework op als test.